Trening z gumami oporowymi

Gumy do ćwiczeń to jedno z najciekawszych urządzeń treningowych. Choć nie są tak popularne, jak rowery stacjonarne czy orbitreki to systematycznie zyskują na popularności i są używane przez coraz większe grono ćwiczących. Aby ich używać nie trzeba dużej ilości miejsca, a efekty w postaci treningu różnych partii mięśni są zadowalające. Poniżej przedstawiamy trening z gumą oporową, która z pewnością przypadnie do gustu wszystkim ćwiczącym.


Czym są gumy oporowe ?
Gumy oporowe to lateksowe połączone okręgi gumy wykonane z jednego kawałka elastycznego materiału. Nie zawierają innych części jak uchwyty czy ruchome elementy. Zwiększa to bezpieczeństwo i komfort ćwiczeń. Stawiają one opór podczas rozciągania, a ćwiczący musi wkładać siłę w mocowanie się z gumą. Istnieje wiele rodzajów gum, które dają inny opór. Rozróżnia się je — stosując kolorystykę, tak więc dobór najlepszej gumy wedle modnej barwy może nie być trafiony. Warto też przed zakupem sprawdzić kolory oporu u producenta, gdyż różne firmy oznaczają swoje produkty różnymi kolorami i np. czerwony może oznaczać kilka poziomów trudności. Ćwiczenia z gumami oporowymi potrafią być bardzo intensywne i często mogą zastępować trening ze zwiększonym obciążeniem jak np. z hantlami. Jest to bardzo komfortowe, gdyż możemy skupić się podczas dużego wysiłku na ćwiczeniach, a nie trzymaniu sztangi czy hantli.
https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/guma-do-cwiczen-jaka-wybrac-tasme-do-treningu-ktora-bedzie-najlepsza/4429/


Jak ćwiczy się z gumami ?
Ćwiczenia z gumami oporowymi polega na zahaczeniu gumy o część ciała i stały element lub drugą część ciała. Osoba trenująca wkłada się w rozciągnięcie gumy i w ten sposób poprawia swoją wydajność. Istnieje wiele rodzajów ćwiczeń przeznaczonych dla różnych grup mięśniowych — począwszy od konkretnych pojedynczych mięśni, a skończywszy na wszystkich najważniejszych grupach. Ćwiczyć z gumami oporowymi możemy sami bez żadnej pomocy, zahaczając o inne elementy lub z innymi ćwiczącymi co czyni trening jeszcze bardziej atrakcyjnym. Do tego rodzaju aktywności wystarczy mata do ćwiczeń i mała wolna przestrzeń.

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń bez użycia innych elementów jest założenie gumy na obie nogi i rozszerzanie ich w boki lub do przodu i do tyłu. Ćwiczenie to znacząco poprawia stan nóg, pleców, brzucha i pośladków. Stosują je m.in. sportowcy podczas treningów. Bardzo popularnym ćwiczeniem z użyciem innego elementu są np. pompki, w których trakcie nogi zawieszone są na gumach i nie mają stabilnego podparcia. Taki rodzaj ćwiczeń angażuje wiele partii mięśni i pozwala osiągać znacznie lepsze wyniki niż w przypadku tradycyjnych pompek.

Ćwiczenia na gumach jest bardzo bezpiecznym sportem. Nie wymagają one ryzykownych ewolucji, a cały proces wykonywania ćwiczeń przebiega łagodnie i przewidywanie. Dzięki swojej jednoczęściowej konstrukcji nie musimy się także skupiać na synchronizacji ruchów czy dodatkowych elementach takich jak uchwyty.


Dla kogo są gumy oporowe ?
Gumy są bardzo prostym przyrządem, który jest doskonały w wielu przypadkach. Ćwiczenia na gumach są bardzo korzystne dla profesjonalistów oraz zwykłych ćwiczących. Ich prosta obsługa nie wymaga posiadania konkretnych umiejętności, a różne rodzaje gum i ćwiczenia dostosowane są do każdej osoby rozciągającej gumy. Sprawia to, że praktycznie każda osoba, której pasuje taka forma treningu — może ćwiczyć z gumami i może dostosować opór do swoich możliwości.
https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/mata-do-cwiczen-jaka-wybrac-ktora-bedzie-najlepsza/4430/


Dodatkowe korzyści
Gumy oporowe posiadają również wiele zalet oprócz trenowania partii mięśni. Ćwiczenia pozwalają utrzymać ciało w dobrej kondycji, zwiększają zakres ruchów stawów, pozytywnie wpływają na jędrność skóry i obniżają poziom tkanki tłuszczowej. Na popularność tej formy treningu wpływa niska cena oraz mały rozmiar przyrządu. Gumy możemy zabierać tam — gdzie chcemy i trenować np. w domu czy hotelu. Ćwiczenie przy pomocy gum oporowych posiada także mniej znane korzyści. Zaliczyć do nich można zwiększanie się gęstości kości co jest bardzo ważne przy walce z osteoporozą. Trenowanie w takiej formie poprawia również funkcjonowanie układu oddechowego.

 

Redakcja

mocnefirmy.pl

Zobacz również