Koszty programów i rebrandingu obniżyły zysk mediowy Grupy Polsat

Do tego dochodzą synergie z Interią. W ostatnim kwartale przychody pionu medialnego Grupy Polsat Plus wzrosły o 4 proc. do 500 mln zł, a EBITDA spadła o 13 proc. do 118 mln zł. Spółka spodziewa się w tym roku dwucyfrowego wzrostu przychodów z reklamy telewizyjnej. Reklamy telewizyjne wygenerowały więcej przychodów niż średnia rynkowa. - To już piąty kwartał Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie - mówi Stanisław Janowski (prezes Telewizji Polsat).

Marża EBITDA części medialnej Grupy Polsat Plus skurczyła się w zeszłym kwartale o 4,4 pkt proc. do 23,6 proc.

Za spadek rentowności odpowiada znaczny wzrost kosztów operacyjnych, które zwiększyły się o 10% do 384 mln zł. W prezentacji spółka podała, że zwiększyła inwestycje w jesienną ramówkę swoich kanałów i emituje więcej wydarzeń sportowych. Poniosła też dodatkowe koszty marketingowe związane z nową identyfikacją wizualną kanałów Polsatu.

W ramach procesu rebrandingu całej Grupy Polsat Plus, we wrześniu wprowadzona została nowa identyfikacja wizualna kanałów Polsatu. Objęła ona zmianę nazwy Cyfrowego Polsatu z Polsat Box oraz zastąpienie Ipli przez dwie nowe platformy internetowe Polsat Go (i Polsat Box Go). Towarzyszyła temu kampania reklamowa z udziałem aktorów i gwiazd Polsatu promująca Plusa i Polsat Box (w reklamach tego ostatniego Szymona Majewskiego zastąpił Wojciech Mescwaldowski).

Cała Grupa Polsat Plus wydała w ostatnim kwartale na kontent 426,1 mln zł, co oznacza wzrost o 7,6% w stosunku do roku poprzedniego. Wynika to z wyższych kosztów produkcji i licencji filmowych. Odzwierciedla to również decyzje o przeznaczeniu większych budżetów na zwiększenie atrakcyjności programowej naszych kanałów telewizyjnych. W raporcie stwierdzono również, że zauważyliśmy wzrost kosztów licencji programowych w wyniku wybierania przez klientów droższych pakietów płatnej telewizji."

Sprawdź: Program Polsat

Reklama telewizyjna mniejsza o 6,1%

Po wzroście o 6,1% rok do roku, przychody reklamowe Grupy Telewizji Polsat (ze spotów i sponsoringu w jej kanałach oraz z pośrednictwa innych nadawców przez Polsat Media), wyniosły w kwartale zakończonym w grudniu 267 mln zł.

Ze wstępnych danych Publicis Media wynika, że cały rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wzrósł o 3,7% do 925 mln zł. Polsat szacuje, że miał 28,8% tego rynku.

Ponieważ dane z zeszłego roku uwzględniają także kryzysowy II kwartał ubiegłego roku tuż po epidemii, tegoroczny wzrost był znacznie większy niż rok wcześniej. Przychody reklamowe i sponsoringowe Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 19,5%, do 869 mln zł, a cały rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 15,7%, do 3,015 mld zł.

Z danych Nielsena wynika, że Grupa Telewizji Polsat jako jedyny z głównych nadawców odnotowała w trzecim kwartale br. wzrost udziału w rynku oglądalności z 23,6 do 24,2%.

Polsat Media, jeden z głównych brokerów reklamy telewizyjnej, jako pierwszy zaczął uwzględniać dane Gemius dotyczące oglądalności telewizji poza domem w swoich rozliczeniach z klientami na początku września. W październiku podobny ruch wykonała Telewizja Polska, agencja reklamowa. W ślad za nią poszedł TVN Media.

Sprawdź program telewizyjny na stronie https://spokeo.pl/telewizja

program TV

Synergia z Interią zrealizowana

Telewizja Polsat kupiła Grupę Interia za 422 mln zł od Bauer Media w lipcu 2013 roku. Polsat przez ponad rok współpracował redakcyjnie z Interią. Piotr Witwicki, dziennikarz Polsat News, pod koniec ub.r. został szefem portalu. Pracownicy zespołu sprzedaży Interii zostali włączeni do grupy Polsat Media jesienią 2013 roku. Rok wcześniej zwolniono 23 osoby.

To już piąty kwartał działalności Interii w ramach Grupy. Realizujemy synergie, które Interia wypracowuje, a jej wyniki rosną dzięki kontentowi Telewizji Polsat. Stanisław Janowski mówi, że liczba realnych użytkowników portali naszej Grupy wzrosła do prawie 20 mln, a średnia miesięczna liczba odsłon wynosi 2 mld.

Grupa Polsat Plus nie ujawnia wysokości swoich wpływów z reklamy internetowej. Wpływy sprzedażowe Grupy Interia zmalały w ub.r. o 11,3 proc. do 102,62 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 31,02 mln zł do 21,59 mln zł. Polsat Media uzyskał 26,9 mln zł wpływów.

Dowiedz się więcej na https://spokeo.pl/

Redakcja

mocnefirmy.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz również