Nowoczesne metody komunikacji w organizacji. Jakie zmiany warto wprowadzić w firmie?

​Poprawna komunikacja jest, a przynajmniej powinna być fundamentem kultury organizacyjnej w każdej korporacji. Jeśli jest inaczej, to trudno o zbudowanie dobrej atmosfery i zwiększenie efektywności. Zaburzona komunikacja wydłuża nawet tak prozaiczne procesy, jak przekazywanie poleceń pracownikom czy wyszukiwanie kontaktów do osób z innych działów. Dlatego korporacje kładą dziś silny akcent na nowoczesne metody komunikacji w organizacji. Przykładami dzielimy się w naszym artykule.

Szybka komunikacja z wykorzystaniem urządzeń mobilnych

Wprowadzenie nowoczesnych metod komunikacji warto zacząć od wybrania odpowiedniego kanału. Tutaj wybór wydaje się być oczywisty – stawiamy na urządzenia mobilne. Nikt z nas nie rusza się z domu bez smartfonu. O ile może się zdarzyć, że pracownik nie będzie w stanie odebrać maila lub na niego odpowiedzieć, o tyle odczytanie powiadomienia na ekranie telefonu jest wręcz oczywiste.

Przejście na cyfrowy obieg dokumentów

To kluczowa zmiana, jaką należy wprowadzić w organizacji, jeśli chcemy unowocześnić komunikację z pracownikami. Nie może być tak, że pracownicy w dalszym ciągu muszą się fatygować do działu kadr po różne dokumenty, wnioski, umowy, czy tym bardziej prosić o ich wysłanie swoich bezpośrednich przełożonych.

Należy dążyć do całkowicie cyfrowego obiegu dokumentów. Jeśli pracownik może w ciągu kilku chwil wypełnić wniosek urlopowy na ekranie smartfonu i równie szybko otrzymać zatwierdzenie, to korzysta na tym także organizacja (pracownik i przełożony nie tracą czasu na archaiczne procedury).

Grupy dyskusyjne

Umożliwienie pracownikom tworzenia grup dyskusyjnych na potrzeby komunikacji wewnętrznej jest bardzo dobrym rozwiązaniem, świetnie uzupełniającym zdalną pracę nad wspólnym projektem. Takie grupy mogą również zacieśniać relacje w zespole i poprawiać atmosferę.

Zbieranie ankiet pracowniczych

Wsłuchiwanie się w opinie pracowników jest szalenie ważne z punktu widzenia poprawy komunikacji w organizacji. W tym celu warto umożliwić pracownikom łatwe, szybkie i wygodne wypełnianie ankiet, które stanowią wartościowy feedback dla przełożonych.

Skuteczny onboarding

Onboarding, czyli po prostu wprowadzenie do firmy nowego pracownika, może być bardzo czasochłonny, chaotyczny i angażujący przełożonych, jeśli nie wykorzystamy do tego nowoczesnych metod komunikacji z nowoprzyjętą osobą.

Warto tutaj postawić na narzędzia cyfrowe, które dadzą pracownikowi bezpośredni dostęp do najważniejszych informacji z życia firmy, pozwolą mu odnaleźć się na nowym stanowisku, przejść instruktaż oraz w razie potrzeby szybko skontaktować się z doświadczonymi kolegami z prośbą o pomoc.

Inne przykłady najefektywniejszych metod komunikacji w organizacji znajdziesz w artykule na stronie https://www.bluecolibriapp.com/blog/metody-komunikacji-w-organizacji-przeglad-najefektywniejszych-rozwiazan.

Co zrobić, aby poprawić komunikację z zespołem?

Choć wprowadzenie wymienionych metod komunikacji w organizacji może się wydawać trudne i czasochłonne, to w rzeczywistości wystarczy do tego tylko jedno narzędzie – aplikacja korporacyjna. Przykładem takiej aplikacji jest Blue Colibri App, która niedawno zadebiutowała na polskim rynku i od razu wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród managerów oraz specjalistów HR.

Blue Colibri App może pełnić funkcję podstawowego narzędzia komunikacji w firmie, zastępując maile, rozmowy telefoniczne czy tym bardziej papierowe dokumenty. Jej zaletą jest to, że każdy pracownik posiadający smartfon ma bezpośredni dostęp do informacji, firmowych wiadomości, wniosków, bazy kontaktów, co bardzo ułatwia codziennie komunikowanie się z firmą – zwłaszcza  w przypadku pracowników zdalnych i terenowych.

Z pełną funkcjonalnością aplikacji Blue Colibri App można się zapoznać na oficjalnej stronie internetowej https://www.bluecolibriapp.com/pl.

Artykuł partnera

Redakcja

mocnefirmy.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz również