Co oznacza anulowanie etykiety?

Prowadzisz firmę i nadajesz wiele przesyłek? A może tylko okazjonalnie wysyłasz paczki? Niezależnie od tego, jak często korzystasz z usług kurierskich, niejednokrotnie przyda Ci się znajomość procesów związanych z zarządzaniem przesyłkami. Jednym z nich może być anulowanie etykiety przesyłkowej. Na czym ono polega? Jak można uprościć sobie zadanie zarządzania przesyłkami, w tym anulowania etykiet?

Czym jest etykieta przewozowa?

By wysłana paczka mogła szybko i bezproblemowo dotrzeć do odbiorcy, musi zostać odpowiednio oznaczona. Wszelkie informacje niezbędne do jej dostarczenia muszą znaleźć się w liście przewozowym. Dokument ten stanowi podstawę identyfikacji przesyłki w dostawie i pozwala kurierowi zrealizować ten proces zgodnie z oczekiwaniami i wymogami klienta. Do przesyłki dołączany jest zwykle w postaci etykiety naklejanej na paczkę.

Do wygenerowania listu przewozowego firma kurierska potrzebuje informacji takich jak:

  • dane odbiorcy i nadawcy,
  • adres doręczenia,
  • informacje na temat zakupionych usług dodatkowych.

W zależności od ustaleń przewoźnika i wybranego rodzaju usługi, sposób pozyskiwania etykiety może się różnić. W niektórych przypadkach może ona zostać dostarczona przez kuriera, w innych zaś klient będzie musiał samodzielnie wydrukować ją i nakleić na paczkę.

Anulowanie przesyłki – na czym polega?

Dostrzegasz potrzebę wygenerowania nowego listu przewozowego? A może chcesz całkiem zrezygnować z usługi? W obu tych przypadkach masz możliwość anulowania przesyłki. Opcja ta zazwyczaj dostępna jest jednak jeszcze przed odebraniem paczki przez kuriera lub nadaniem jej w punkcie czy automacie paczkowym. W większości przypadków anulowanie etykiet nie jest możliwe, jeśli kurier wyruszył już w trasę.

Skorzystanie z tej opcji zwykle nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Niektóre firmy kurierskie pobierają jednak opłatę za anulowanie – w tym przypadku środki zwrócone na konto klienta zostaną pomniejszone o jej kwotę. Przed zrezygnowaniem z etykiety sprawdź więc, czy zostanie za to naliczona opłata, a jeśli tak, to w jakiej wysokości.

Kiedy można anulować przesyłkę?

Gdy wysyłający zorientuje się, że w utworzonym liście przewozowym znajdują się niepoprawne dane, może zrezygnować z przesyłki. Wystarczy, że anuluje on pierwszą etykietę, a następnie wygeneruje nową. Niekiedy na ten krok można zdecydować się również wtedy, gdy zorientujemy się, że wybraliśmy niewłaściwy rodzaj przesyłki lub niechcianą usługę dodatkową.

Jeżeli zdecydujesz się na zrezygnowanie z wysyłki paczki, sprawdź, jak możesz tego dokonać – każdy przewoźnik nieco inaczej wyznacza wytyczne postępowania w tym zakresie. Anulowania etykiety najczęściej można dokonać za pośrednictwem udostępnianego przez firmę kurierską systemu zarządzania przesyłkami. Wystarczy odnaleźć w nim odpowiedni formularz lub funkcję w panelu klienta. W razie wątpliwości możesz skontaktować się z infolinią działu obsługi klienta.

Jak łatwiej zarządzać przesyłkami?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż wysyłkową, czy też tylko od czasu do czasu nadajesz paczki, dostęp do wygodnego systemu zarządzania paczkami znacznie ułatwi procesy nadawania i kontrolowania statusu przesyłek. Warto więc sprawdzić, czy przewoźnik, z którego usług ma się zamiar korzystać, oferuje dostęp do tego rodzaju panelu. Przeznaczone dla klientów aplikacje uruchomiła już większość najpopularniejszych firm kurierskich działających na polskim rynku, m.in. DHL Parcel. Klienci tego przewoźnika mogą korzystać z wielofunkcyjnego systemu DHL24. Więcej informacji na temat zarządzania przesyłkami z jego pomocą znajdziesz na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/obsluga/kontakt/dyspozycje.html.

Do czego przydaje się system zarządzania przesyłkami? Przede wszystkim może on pomóc w tworzeniu listu przewozowego i anulowaniu przesyłki, czyniąc te procesy jeszcze prostszymi. Pozwala też śledzić historię wydawanych dyspozycji, a także pomaga przyspieszyć realizację zgłoszenia. Aplikacje takie jak DHL24 dają również dostęp do różnych formularzy i usług dodatkowych, które pozwalają dopasować proces odbioru i dostawy paczki do preferencji klientów.

Artykuł partnera

Redakcja

mocnefirmy.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz również